Hur säkerställer vi kvaliteten på mässan?
Vi strävar efter att skapa en så relevant och viktig mötesplats för hela el-och belysningsbranschen som möjligt. Programpunkter, fokusområden övriga aktiviteter ska arrangeras i linje med branschens utveckling och förväntningar. För att säkerhetsställa att detta sker har vi ett tätt samarbete med vårt Advisory Board.
Mikael Castanius
VD, Belysningsbranschen
Mikael Castanius har en lång bakgrund som företrädare för branschorganisationer. Han har tidigare haft en position som branschchef på Sveriges Hamnar där han jobbade i 10 år. Mikael har också en bakgrund inom PR och politiken bland annat genom sitt arbete i EU-parlamentet.
Johan Lysholm
Marketing Manager, Installatörsföretagen
I min nuvarande som marknadsansvarig ansvarar jag för försäljning, webbshop, medlemsvärvning, produktutveckling, kampanjer, ramavtal, med mera på Installatörföretagen. Jag är även involverade i projektet, Elförlaget som startades 2008 med tanken att vara förlaget för alla som arbetar med el- och teleteknik.
Hans Johansson
Sales Manager, ABB Electrification Sweden
Men en utbildning inom Mechanical Engineering har jag arbetat cirka 20 år på företaget ABB och är en försäljningschef med fokus på elektrifiering av byggnader.
Billy Fransson & Peter Fransson
Grundare, Elektrikerpodden
Billy är 30år och jobbar idag som projektledare i Trollhättan men är bosatt i Göteborg, pluggat upp elbehörighet och kommer bidra med härlig stämning och mycket elkunskap. Peter är 36 år och har en lång historia inom grossen där han arbetade under cirka 10 år.
Anna Werner
VD, Svensk Solenergi
I oktober 2019 tillträde Anna Werner sin tjänst som vd på Svensk Solenenergi med övergripande ansvar för verksamhetens drift och utveckling. Hon blev därmed föreningens första vd. Anna Werner kommer närmast från Villaägarnas Riksförbund där hon varit ansvarig för energifrågorna. Dessförinnan arbetade hon med energi och miljö i byggnader på konsultföretaget ÅF.
Johanna Sturnke
Channel Marketing Manager Professional, Signify
I december 2022 tog Johanna på sig ett nytt uppdrag hos Signify som Channel Marketing Manager, Professional Trade Sverige. Hon ansvarar för marknadsföringsaktiviteter mot professionella belysningskanalen med varumärken som Philips och Interact. Johanna har senast jobbat hos TCL som Marketing Manager Nordics.